Bekijk onze portfolio

Natuurmonumenten

In september 2012 is de nieuwe Natuurmonumenten.nl website gelanceerd. De website was volledig herbouwd met een duidelijke focus op gebruiksvriendelijkheid en de ervaring op mobiele telefoons en tablets. Het resultaat is een website die volledig is uitgelijnd met de nieuw ontwikkelde communicatie strategie welke focussed op een bredere interactie met de bezoekers van Natuurmonumenten. 

Zakelijke achtergrond

De nieuwe website heeft als doel het publieke bewustzijn van de natuurlijke omgeving te vergroten. Natuurmonumenten moedigt bezoekers aan om natuurlijke omgevingen en activiteiten te ontdekken. De website foccused ook op de vermeerdering van de publieke donaties en vrijwilligerswerk, daarnaast ligt de focus ook op de deelname in omgeving specifieke activiteiten.  

Technische doelstellingen

De inhoud van de website draait om thema's als natuurgebieden, seizoenen en verschillende activiteiten welke allemaal hun weg in het visuele design hebben gevonden. Bezoekers kunnen foto's uploaden voor wedstrijden welke worden getoond in het ledenblad. De redacteuren selecteren elke maand een foto welke een speciaal plekje op de website krijgt. Andere inzendingen worden gearchiveerd voor toekomstige referentie of zullen worden getoond op de Facebook pagina van Natuurmonumenten.

De website is toegankelijk voor verschillende gebruikersgroepen, o.a. politici, journalisten, activisten en vrijwilligers. De website is speciaal ontwikkeld om elke gebruikersgroep van haar wensen te voorzien. Door het modulaire CMS Drupal is Natuurmonumenten in staat de website snel uit te breiden of aan te passen naar de wensen haar gebruikers. 

Google maps is volledig geintregreerd met het Drupal framework om alle natuurgebieden, centra en wandelpaden te tonen. Digitale donaties worden mogelijk gemaakt door de betalingsaanbieder Buckaroo. Elke sectie van de website toont haar eigen wandelpaden, activiteiten en sub-pagina's; allemaal binnen haar thema en kleurenschema. 

Zakelijke resultaten

Natuurmonumenten heeft een uitgebreide inhoudsanalyse uitgevoerd met Presenten en heeft geconcludeerd dat de bezoekers voornamelijk de website bezoeken om wandel en fiets routes te vinden. Natuurlijke omgevingen en de bij behorende activiteiten zijn ook populaire onderdelen binnen de website. Natuurmonumenten wil alle opstakels om de natuur te ontdekken verwijderen. De nieuwe website zorgt ervoor dat de inhoud gemakkelijk te vinden is en goed te begrijpen. De onderliggende structuur was geoptimaliseerd voor deze doelstellingen. Betere afbeeldingen en teksten zijn ingezet om de leesbaarheid te verbeteren. 

Over Natuurmonumenten

Natuurmonumenten onderhoud en beschermd 250.000 hectare land in 355 natuurparken. Natuurmonumenten is een onafhankelijke organisatie die als doelstelling heeft de natuur, kostbare landschappen en culturele historie te beschermen voor de huidige en toekomstige generaties.

Natuurmonumenten over Wunderkraut

Wunderkraut heeft een duidelijke aanpak in het aanpakken van complexe website projecten. Dit beviel ons erg goed. De werknemers van Wunderkraut weten welke vragen ze moeten stellen en komen met de juiste oplossingen.” — Jakko Mur, Natuurmonumenten